Asıl İslam
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

REENKARNASYON (RUH GÖÇÜ) II

Aşağa gitmek

REENKARNASYON (RUH GÖÇÜ) II Empty REENKARNASYON (RUH GÖÇÜ) II

Mesaj  Hasan Çarş. Ocak 21, 2009 11:30 am

Reenkarnasyonla İlgisi Olmayan İki Ayet:
Reenkarnasyona inananların delil olarak gösterdikleri iki ayetin reenkarnasyonla hiçbir ilgisi yoktur. Bu iki ayetin birisi Bakara süresinin 2/28. âyeti, diğeri ise Mümin süresinin 40/11. âyetidir.
1-Bakara süresinin 28. âyeti şöyledir.
“Allah’ı nasıl inkâr edersiniz? Siz ölüler idiniz. O sizi diriltti, sonra öldürecek ve yine diriltecektir, sonra da Ona döndürüleceksiniz.”
Burada dikkati çeken ve açıklanması gereken husus “siz ölüler idiniz” ibaresidir. Mevt, ölüm kelimesi, Arapça da hayatın karşıtı anlamında kullanılır. “Siz ölüler idiniz” ifadesini “henüz dünya hayatına gelmemiştiniz, hayat sahibi değildiniz veya toprak, nutfe vb. maddeler halindeydiniz veyahut hiç yok idiniz” şeklinde anlamak lazımdır. Ayetin “Nasıl Allahı inkâr edersiniz?" sorusuyla başlaması bu gerçeği pekiştiriyor. Bu gerçekten hareketle “Sizi dirilten, dirilttikten sonra öldüren sizi tekrar diriltmeye kadirdir” mesajı veriliyor.
2- Mümin süresinin 40/11. âyetinin meali ise şöyledir;
“Dediler ki: Rabbimiz bizi iki kez öldürdün ve iki kez dirilttin. Günahlarımızı itiraf ettik Şimdi (şu ateşten) çıkmak için bir yol varmıdır ?”
Bu ayette de iki ölüm ve iki hayattan bahsedilmektedir. İki ölümden birincisi kişinin ana rahmi kanalıyla dünyaya gelmeden önceki durumudur. Dünyaya geldikten sonra ölmek ikinci ölümdür. “Kur’an ayetleri birbirini açıklar”kaidesinden hareket ederek geçen 28. âyeti ele alırsak bunu, “peş peşe defalarca ölüp her defasında bir başka bedenle dünyaya gelme, dirilme” şeklinde anlamak isabetli değildir. Mümin süresindeki meali verilen ayete göre “Ölmekte iki keredir, dirilmekte iki keredir.” Bu ayetler ele alındığında şu mana ortaya çıkar. İnsanlar yaratılmadan, doğmadan önce yokturlar ve bu bakımdan ölü gibidirler. Önce bu ölülere yani yok olanlara varlık veya hayat verilmiştir. Bu “birinci diriltme” dir. Sonra dünya hayatını tamamlayanlar birinci ölümü tatmışlardır. Dünyanın ömrü sona erip kıyamet kopunca bir müddet sonra sür’a üflenmiş ve bütün insanlar yeniden diriltilmiştir. Ahiret hayatı başlamıştır. Buda “ikinci diriltme” dir. İki ölüm ve iki dirilme bundan ibarettir.
Kur’anda reenkarnasyonu çağrıştıracak bu iki ayette açıkça reenkarnasyon reddedilmektedir. İnsan nefsinin terbiye edilerek kâmil insanın olgun nefsi haline gelebilmesi için gösterilen yollar, çareler vb. konulardaki bilgiler yeniden bedenlenme inancının İslama aykırı olduğunun kesin kanıtlarıdır. Yeniden bedenlenmenin aklî ve ilmî bakımdan hiçbir delili yoktur. Dünyada 8 milyara yakın insan yaşamaktadır. Bunların daha önce dünyaya gelip bir başka bedende yaşadıklarına dair bilgi ve şuurları mevcut değildir. Çünkü böyle bir şey olmamıştır da ondan. Bazı insanların hipnoz veya telkin altında geçmişlerine aitmiş gibi bazı bilgiler vermelerinin başka sebepleri vardır. Nitekim rüya benzeri görüntüler cinler ve şeytanlarla temas, hafızanın oyunları gibi nazariyelerle bu tür sebepler gösterilmektedir. İnsanın daha önce hiç yaşamadığı bir olayı yaşamış ya da hiç görmediği bir yeri görmüş gibi bir duyguya kapılması, ya gaybî varlıklarla olan iletişimin sonucu, ya beyindeki algılamaların karışması veya uyku esnasında bedenden ayrılan nefsin bu esnada algıladıkları sebebiyle olabilir. Zira Zümer süresinin 39/42. ayetinde Allah uyku esnasında nefsi bedenden ayırdığını beyan etmektedir.

Reenkarnasyon Nazariyesinin Kaynağı
Reenkarnasyon düşüncesi günümüz materyalist düşüncesi ve yaşayışına karşı bir tepkidir. Reenkarnasyonun Hint düşünce sistemiyle yakın ilgisi vardır. Tenasuh inancının Hindistan da neşv’ü nema bulması ise oradaki hayat tarzıyla yakından ilgilidir. Kast sisteminin hâkim olduğu, dünyada iken kendi kastını, sınıf ve tabakasını değiştiremeyen Hindu’ya tekrar tekrar dünyaya gelmek suretiyle bir teselli olarak tenasuh inancı sunulmuştur. Hintli, bu tekrar gidip gelmeler sonucu daha üst tabakalara yükselme imkânına sahip olabilecektir. Aksi takdirde aşağılık hayvan ve bitki olarak tekrar dünyaya gelmesi söz konusudur. O halde mevcud düzene isyan etmeden itaat etmek gerekir.
Reenkarnasyon özellikle 19. asır Batı dünyasından dünyaya yayılması manidardır. Materyalist medeniyetin sunduğu hayat tarzından memnun olmayan günümüz insanı da mutluluğu ruhçu akımda aramaktadır.
Rene Guenon imzasıyla eserlerini yayınlayan Müslüman olarak Abdülvahid Yahya adını taşıyan ve 1951 yılında Mısırda ölen Fransız filozof “Ruhçu Yanılgı” adıyla Türkçe’ye çevrilen eserlerinin reenkarnasyona ayırdığı sayfalarında reenkarnasyonu modern, batılı bir buluş olarak tanımlıyor ve onu basit bir felsefî kavram olarak niteliyor hatta “ aşağı seviyede bir felsefî kavrayıştır ve tamamıyla saçmadır filozofta pek çok saçmalıklar vardır, fakat onlar hiç olmazsa bu saçmalıkları genelde hipotezler olarak sunarlar” diyor.
Kur’anı Kerimde ölüm anında dünya hayatına geri dönüp iyi işler yapmak istediğini dile getiren insanın bu arzusunun boşuna olduğu zira ölen kimsenin dünya ile ahiret âlemi arasında bir merhaleyi teşkil eden berzah âlemine intikal edeceği ve diriltileceği güne kadar burada kalacağı açıkça belirtilmiştir. (el-Müminûn 23/100)
Reenkarnasyon nazariyesini Kur’anın açıkça reddettiği kesindir. İslam inanç esaslarının iki temel ruknü Allah’a ve ahirete imandır. Ancak buna rağmen yukarıda zikrettiğimiz bazı ayetleri kelime, terim ve muhteva olarak tamamen Batılı olan bâtıl, mesnetsiz, yanlış bir fariziye için delil olarak ileri sürmek akıl, mantık ve iz’anla asla bağdaşmaz. Bazı ilâhiyatçıların eser ve konuşmalarında “ahiret inancına halel getirmemek kaydıyla Kur’anda reenkarnasyon vardır” gibi iddialarda bulunmaları ahiret inancını dolaylı olarak reddetmektedir. Çünkü reenkarnasyon nazariyesi Allah’ın Kur’anda ortaya koyduğu ve açıkladığı hayat, ölüm, ahiret gerçeklerine karşı oluşturulmuş bir nazariyedir.
Kur’anda insanın ruh-beden bütünlüğü esas alınır. Oradan ne ruh öne çıkarılarak beden ihmal edilir, nede bedene bir imtiyaz tanınır. İnsan ruh ve beden olarak hayatı bir bütün olarak yaşar ve ölümden sonra dirilmeyle yine ruh ve beden olarak ebedî ahiret hayatını ölümsüz bir şekilde yaşamaya devam eder. Reenkarnasyon saçmalığına Kur’anda yer yoktur.
Hasan
Hasan
Admin

Mesaj Sayısı : 73
Kayıt tarihi : 21/08/08
Yaş : 72

http://asil-islam.hareketforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz