Asıl İslam
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MÜRTED'İN ÖLDÜRÜLMESİ MESELESİ

Aşağa gitmek

MÜRTED'İN ÖLDÜRÜLMESİ MESELESİ Empty MÜRTED'İN ÖLDÜRÜLMESİ MESELESİ

Mesaj  Hasan Perş. Ara. 04, 2008 5:57 pm

Mürted-in Öldürülmesi Meselesi:

Konu ile ilgili bir önceki (İRTİDAT-MÜRTED başlıklı konu) yazımda belittiğim gibi
Yukarıdaki ayetler bu hususta açık ve kesin hükümler ihtiva ettiği halde zorlama, bir takım te’vil ve yorumlarla mürted’in öldürülmesi gerektiğini söyleyenler mevcuttur. Dininden dönenin ceza olarak öldürüleceği hükmü Kur’anı Kerimde yoktur. İslam hukuk âlimleri bu hükmü “Dinini değiştireni öldürün” mealindeki hadiste Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ali’nin bazı uygulamalarına dayandırmışlardır. Hadisin farklı sözler ihtiva eden başka rivayetleri de vardır. Bunlardan birinde “Dinini terk eden ve cemaatten ayrılan” bir başkasında “Allah’a ve Resülüne karşı savaşmak üzere (dinden veya itaaten ) çıkandır” buyurulmuştur. (Ebu Davud “Hudud” I ) Ebu Hanife, İbn Şübrüme, Sevrî, Ata, Hasan’ı Basrî gibi büyük fıkıhçılar kadınların öldürülmesini yasaklayan hadislere dayanarak mürted kadının öldürülemeyeceği, başka yollardan İslama kazandırılmaya çalışılacağı hükmünü benimsemişlerdir. Bu ictihadın bir dayanağı da “kadınların tabîî olarak savaşçı olmamaları bu sebeple dininden dönen kadının İslam toplumundan ayrılıp karşı tarafa geçerek müslümanlara karşı savaşma ihtimalinin zayıf bulunduğu” dur. Bundan da çıkan sonuç mürted’in öldürülmesinin “dinden dönme suçuna” değil “Müslümanlara karşı savaşma”suçuna bağlı ve böyle bir tespite dayalı bulunduğudur.

Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ali’nin uygulamaları yalnızca dinden dönme suçuna değil, Müslümanlara karşı savaş açma, devletin kanun ve kararlarına karşı toplu isyan gibi suçlara yöneliktir. M.Reşid Rıza Nisa 4/90’ın tefsirinde (V.325-328) ve Fetava’sında (IV.1539-1544), mürtedin sırf dininden döndü diye öldürülemeyeceği tezini güçlü delillere dayanarak savunmuştur.

Mürted’i ceza olarak öldürmek onu dinde kalmaya zorlamaktır. Zorla da müslüman olunamayacağına göre onun münafık olarak yaşamasını teşvik etmektedir. Hem münafıklığı yeren hem de dinde zorlamanın caiz olmadığını bildiren ayetler bu anlayışa manidir.[1]

İrtidatla birlikte evlilik akdi fesh olur. Ancak mürted tekrar islama döner ve her iki taraf evliliklerini sürdürmek isterse, yeniden bir nikâh akdi ve mehir söz konusu olmaz.




[1] Kur’an Yolu Tefs. Diy. C.I.232-233
Hasan
Hasan
Admin

Mesaj Sayısı : 73
Kayıt tarihi : 21/08/08
Yaş : 72

http://asil-islam.hareketforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz